شارژر عمومی خودروهای برقی

توسعه خودروهای برقی در کشوری مانند آمریکا همراه با توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها بوده است. به‌طوری که در این کشور بیش از ۱۸۳ هزار شارژر عمومی خودروهای برقی نصب شده است. این درمقایسه با سه سال پیش، نشان از رشد دو برابری دارد.

مقامات آمریکایی معتقدند طی سال‌های آینده، شارژ مجدد یک وسیله‌نقلیه الکتریکی در این کشور آسان‌تر هم خواهد شد. زیرا ایستگاه‌های شارژ عمومی بیشتری در سراسر کشور نصب می‌شوند.

طبق گزارش دفتر مشترک انرژی و حمل‌ونقل، ایالات‌متحده اکنون بیش از ۱۸۳ هزارپورت شارژ در دسترس عموم دارد. تنها در سه ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار مورد اضافه شده و در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۱، این تعداد تقریبا دو برابر شده است.

با سرمایه‌گذاری مستمر شرکت‌های خصوصی و دولت، شارژ خودروهای برقی در ایالات‌متحده امروز بسیار آسان‌تر از چند سال پیش است. طبق گزارش «Joint Office» بیشترین تعداد شارژرهای برقی عمومی در ایالات‌متحده، دوشاخه‌های سطح ۲-۱۴۰,۳۸۷ هستند. این‌ها به‌یک اتصال ۲۴۰ ولتی نیاز دارند و می‌توانند بین ۶ تا ۱۹ کیلووات برق تولید کنند؛ بنابراین شارژ کردن یک باتری تخلیه‌شده بسته به‌ظرفیت، بین ۴ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

در مقابل، ایستگاه‌های شارژ سریع DC ۴۳۱۶۶ تا سه برابر کمتر از دوشاخه‌های سطح ۲ است. این‌ها در سفرهای طولانی بسیار مفید هستند؛ زیرا می‌توانند صدها کیلووات برق را تامین کنند و سبب می‌شود شارژ سریع‌تر از دوشاخه‌های سطح ۲ متوقف شود.

با این حال در این میان، بیش از ۹ هزار شارژر به‌دلیل خرابی عموما در دسترس نیستند. با این وجود روند نصب شارژرهای جدید به‌اندازه‌ای است که خرابی‌های معمول در این بخش را پوشش می‌دهد. بیشترین موارد مثبت در دسترس عموم از انواع J۱۷۷۲ (۱۳۰۰۸۷ پورت) و پس از آن NACS تسلا (۳۶۴۹۹ پورت)، CCS (۱۶۹۲۵ پورت) و CHAdeMO (۸۶۸۷ پورت) هستند.

تعداد شارژرهای برقی عمومی در سال‌های بعد به‌میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ زیرا دولت بایدن میلیاردها دلار برای نصب حدود ۵۰۰ هزار شارژر خودروهای برقی در سراسر کشور تا سال ۲۰۳۰ و از طریق برنامه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی (NEVI) خود متعهد شده است.

براساس گزارش‌ها، درمجموع ۳۶ ایالت حداقل دور اول درخواست‌های خود را منتشر کرده‌اند و ۲۳ ایالت برای بیش از ۵۵۰ ایستگاه شارژ که حداقل چهار پورت شارژ سریع DC دارند، جوایز مشروط صادر کرده‌اند یا توافق‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد شارژرهای خودروهای برقی در آمریکا، میزان تقاضا برای این خودروها طی یک دهه آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =